Dil öğrenmek

29.09.2011

Bugün bir şeyi irdelemek istiyorum, biraz da S ile başlayan arkadaşım için.

Dil öğrenmek bence çok güzel bir şey. S dil öğrenmek istemiyormuş, ve hani bunu bir ders olarak görüyor bence, uğraşılacak bir şey. Ama aslında bence öyle değil, bir hobi gibi dil öğrenmek.

Mesela gitar çalan bir insan, gitar çalarken nasıl tatmin oluyorsa, mutlu oluyorsa; o dili konuşurken ya da o dilde film izlerken, ya da o dilde fill in the blanks bile yaparken ona benzer bir haz alınıyor. Yani diyorsun ki, bu dili biliyorum vay be şimdi bilmemkaç insanla daha iletişim kurabilirim aslında, onlardan bir şeyler öğrenebilirim vs.

Bir de yabancı dil öğrenmek bence farklı kültürlere karşı daha toleranslı olmayı sağlıyor. Bir süre sonra, öğrendiğin dilin insanlarını anladığında, ne saçma şeyler yapıyorlar demiyorsun. Hatta bazıları hoşuna gidiyor.

Bizim ülkede tabi hep sistematik öğrenme şekline gidiliyor. Mesela kuzenim, hazırlık sınavını geçerim ya benim gramerim çok iyi diyor. Gramerin çok iyi de yetmiyor işte. Gramer bence hatta 2. 3. planda olan bir şey. Bence önemli olan şey doğallık, kelime bilgisi, vurgulama, kalıplar.
Bunları sağlayan bir insanda zaten gramer doğal olarak oturuyor.

Bu yüzden de tabi ki kurslar yetmiyor, diziler vs. Yapabildiğimiz kadar girdi almamız gerekiyor. Yazı yazmak, o dilde chat yapmak, film izlemek. En güzeli tabii ki o ülkeye gitmek ama bunu yapana kadar en önemli şeyler bunlar bence.

Dil öğrenmek lazım

6 comments:

  • ı ile başlayan says:
    9/29/2011 8:54 ÖÖ

    ilk yorum :p

  • s ile başlayan says:
    10/01/2011 12:38 ÖS

    peki.

  • Adsız says:
    10/01/2011 12:54 ÖS

    bi şeyi ana dilinden okumak ya da dinleyip anlayabilmek o kadar büyük haz veriyo ki insana. işin içinde bi insanla iletişim kurmak olmasa da dil bilmenin pek çok güzel yanı var. o çeviri de yitip giden şeyleri farkettiğin zaman bütün dilleri öğrenip sevdiğin her filmi baştan izleyesin geliyor

  • Adsız says:
    11/03/2011 5:41 ÖS

    ağzına yüreğine sağlık kalbi güzel arkadaşım.bırravo! ispanyolca hakknda hsettklerim tamda bunlar. ayhh canum benüm ağzmdan aldın lafı!

  • Adsız says:
    11/04/2011 2:11 ÖS

    bende bildiğin gibi ingilizce öğretmenliği okuyorum ve bu söylediklerinin hepsine katılıyorum can abi.mesela şuan kendimi ingilizce konuşmak için yeterli göremiyorum.evet belki çoğu insana göre grammar açısından iyiyimdir.ama konuşurken diyelim ne bir vurgu var ne bir duygu var..öyle düz metin okur gibi konuşuyorsun ve bence gayet yapmacıkkk.bize öyle bir öğretilmiş ki ingilizce(ki buna öğretme deniyorsa) konuşurken ay nerde adj kullandım ay ondan önce ne geliyordu yoksa past perfect miydi present mi future perfect cont muydu vs vs bunları düşünmekten donuk donuk konuşuyorum.kısacası sana gerçekten katılıyorum.

  • Adsız says:
    11/04/2011 2:13 ÖS

    bende bildiğin gibi ingilizce öğretmenliği okuyorum ve bu söylediklerinin hepsine katılıyorum can abi.mesela şuan kendimi ingilizce konuşmak için yeterli göremiyorum.evet belki çoğu insana göre grammar açısından iyiyimdir.ama konuşurken diyelim ne bir vurgu var ne bir duygu var..öyle düz metin okur gibi konuşuyorsun ve bence gayet yapmacıkkk.bize öyle bir öğretilmiş ki ingilizce(ki buna öğretme deniyorsa) konuşurken ay nerde adj kullandım ay ondan önce ne geliyordu yoksa past perfect miydi present mi future perfect cont muydu vs vs bunları düşünmekten donuk donuk konuşuyorum.kısacası sana gerçekten katılıyorum.

Yorum Gönder

Come on, just this much?!

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popular products

Follow me

Blogger news

Blogroll